Frans Engels 
 
    ?

Sign-on
  
www.cartophilie.be Sponsored by

Welkom op www.cartophilie.be

Openbare bladen over prentkaarten

Version françaiseRaadgevingen om uw verkopen op delcampe.net te verbeteren




Blad: 1/3


Raadgevingen om uw verkopen op de webstek "delcampe.net" te verbeteren

Dit artikel richt zich vooral naar verkopers van de webstek delcampe.net (D*). Het kan in principe doorgetrokken worden naar ander websteks waar veilingen of veerkopen tegen vaste prijs gedaan worden, maar enkele passages zijn specifiekvoor Delcampe. De kopers zullen er misschien ook enkele tips of nuttige raadgevingen in vinden.
Het artikel bevat de toe te passen regels der kunst opdat de kopers op een algemene wijze uw aangeboden kaarten zouden lijsten en uitkiezen (er zijn altijd bijzondere gevallen).

Zelfs al is het aanbieden op Delcampe gratis, toch investeert de verkoper tijd, energie en materieel. Wat is het belang van tijd te investeren in het te koop stellen van postkaarten die alleen de berg onverkoopbare kaarten laat aangroeien?  Waarom verkopen bepaalde verkopers het grootste deel van hun kaarten en andere bijna niets?

Wij zullen hier het aanwakkeren van de biedingen op uw kaarten niet bespreken, dit zal het onderwerp uitmaken van een ander artikel.

De webstek van delcampe.net gaat niet altijd snel want het aanbod is overdonderend en de bezoeker heeft niet de mogelijkheid om alle aangeboden kaarten te  bekijken. Het is dus van essentieel belang dat vraag en aanbod mekaar op een efficiënte manier ontmoeten, dit in het voordeel van alle partijen (verkoper, koper en dienstenleverancier).

Als de verkoop niet gebeurt bij de eerste aanbieding, dan kunt u er al vanuitgaan dat uw kaartje moeilijk zal te verkopen zijn. Inderdaad, het oplijsten is zo ingesteld dat steeds de nieuw aangeboden kaartjes het eerst verschijnen. 

Een bod op uw kaarten volgt onvermijdelijk uit het oplijsten van kaarten (preselectie) en vervolgens de specifieke selectie van uw kaart.

Ziehier enkele middelen die u zullen toelaten

  1. de kans om voor te komen bij het oplijsten, te vergroten
  2. de kans om eruit gepikt te worden / visiualisatie van uw kaartjes. Inderdaad, de aanwezigheid van uw kaartje garandeert niet dat de koper er bij stil staat.
De kopers hebben vijf mogelijkheden om de kaarten op te lijsten en misschien uw kaartje nader te bekijken.

  1. Een categorie bekijken
  2. Zoeken met de zoekmotor (met e-mail signaal of direct op de webstek), eventueel in combinatie met een categorie.
  3. Bij toeval uw kaartje opmerken
  4. Uw aangeboden kaarten oplijsten in uw boetiek
  5. Een kaart laten aanbevelen door een vriend
In de eerste vier gevallen kunt u uw  kansen verhogen door de kwaliteit van uw scan. uw omschrijving in de titel, de kwaliteit van uw presentatie en de vriendelijkheid die blijkt uit uw persoonlijke mededeling. De vijde (de aanbeveling door een vriend) is een directe afgeleide van de vorige gevallen (er is in dit geval geen oplijsten gebeurd)

Laat ons eens de verscheidene manieren van oplijsten bekijken.

1. Selectie op categorie

De categorie laat de koper toe uw kaarten op te lijsten (alsook deze van andere verkopers) die in deze categorie zijn ingevoerd. Het is niet altijd makkelijk om een kaart in de juiste categorie onder te brengen en/of dit neemt veel tijd in beslag.  Tot op vandaag kunt u op delcampe.net slecht één categorie toekennen aan een voorwerp (postkaart) . Men moet dus proberen de kaart in de meest voor de hand liggende categorie, en die dus het meest waarschijnlijk zal bekeken worden, onder te brengen. Men mag zich nooit enkel en alleen baseren op het criterium categorie gezien missen nog altijd menselijk is en de categorie  trouwens niet de enige manier is waarop potentiële kopers kaarten gaan zoeken.

2a. Selectie via de omschrijving in de titel

Bij opzoekingen worden, bij standaardinstellingen, alleen de titels overlopen en dus is de titel het enige dat zichtbaar wordt in de lijst die beantwoord aan het opgevraagde.  Het is dus zaak om preciese sleutelwoorden in de titel te plaatsen teneinde maximum aan de opvragingen via de zoekmotor te beantwoorden en alzo een koper aan de haak te slaan. Zie ook verder de paragraaf rond scans en titels.

2b. Selectie via de omschrijving in de beschrijving van het lot

De zoekmotor kan op verzoek van de klant ook de beschrijvingen van de loten overlopen (sinds begin 2008). U zult dus in deze beschrijving een maximum aan sleutelwoorden, die uw kaart typeren, moeten opnemen. Vergeet ook niet te vermelden wat er op kaart geschreven/gedrukt staat. Bepaalde nummers zijn zeer belangrijk. Bijvoorbeeld is het veel makkelijker bij fantasie-kaarten, die in overvloed worden aangeboden,  op nummer te zoeken dan op iets anders (veelal zijn de kaarten per reeks uitgegeven met vermelding van een reeksnummer).

3. Selectie via de galerij of gepromote artikelen (opties)

Het plaatsen van een voorwerp in de galerij of promotie, door middel van betalende opties, is interessant voor kaartjes waarvan men denkt dat ze veel verzamelaars zullen interesseren.
Er bestaan verschillende -betalende- types van promotieverkoop: kop van de lijst, kop van de categorie, op de welkomstpagina; gekleurde achtergrond, kader in kleur, titel in vet, kader...
Gebruik deze opties voor uw uitzonderlijke loten met een potentieel breed publiek. Het is zinloos om een kaart van een bepaalde plaats in promotie te plaatsen; de liefhebbers gaan ze immers toch vinden zonder deze promotie. Daarentegen kan een lot kaarten via deze weg misschien meer gegadigden vinden.
Plaats een startprijs die vrij laag is op de kaartjes die u via promotie wil aanbieden (zie volgend artikel), niet vergetende dat het in feite een beeld van uzelf is dat via door deze promotie wordt weerspiegeld. Mede door het feit dat deze opties betalend zijn, is het beter er een goed overwogen gebruik van te maken.

4. Selectie rechtstreeks in uw boetiek

Alleen interessante verkopers (goede verhouding prijs/kwaliteit) zullen kopers kunnen bekoren om hun boetiek te bekijken. De voorgaande raadgevingen zijn ook hier van toepassing teneinde de aandacht van een potentiële koper te trekken die door uw boetiek kuiert.

5. Selectie via een vriendentip

U kunt niets meer doen dan wat er reeds gezegd is.




Uitgever Logo (2/3)


Who's Online

Er zijn op dit moment, 37 gast(en) en 0 lid(leden) die online zijn.

U bent geen geregistreerde gebruiker of U bent niet ingelogd.
U kunt gratis een account aanvragen HIER
Survey

Is the functionality of cartophilie.be sufficient?

Functies zijn perfect
Enkele kleine verbeteringen nodig
De site is niet geschikt voor postkaartenliefhebbers
Het moet worden uitgebreid tot andere landen
Ik ben hier bij toeval



Uitslagen

Peilingen

Stemmen 53
Laatste opzoekingen

  • stof
  • hargilont
  • groeten
  • liboichamp
  • ansgehem
  • hill top
  • schollaert
  • mayez
  • edt. mayez
  • peintre bastien
  • dvd bongaerts
  • de keghel
  • www.cartophilie.be Sponsored by
    Thank you to Francisco B.urzi who inspires me initially this website. The code has been 90% rewritten
    Pagina Rendering: 0.21 seconden